3. ONDERZOEK CID-ADMINISTRATIE KENNEMERLAND
3.0. Inleiding
In het kader van het onderzoek naar het functioneren van de RCID Kennemerland, werd de door deze RCID gevoerde en overgedragen CID-administratie onderzocht. In hoofdstuk II staat beschreven waaruit een CID-administratie dient te bestaan. In dit hoofdstuk wordt beschreven wat de CID-administratie van de RCID Kennemerland inhield en hoe deze zich verhoudt tot hetgeen als een gebruikelijke en afdoende administratie mag worden beschouwd. Delen van het onderzoek die betrekking hebben op personen of specifieke zaken worden behandeld in andere hoofdstukken.
Voorzover mogelijk wordt aangegeven wie in welke periode verantwoordelijk was voor de gevoerde administratie.
Voor de in de betreffende onderzoeksperiode van toepassing zijnde regelgeving, voorschriften en de juridische status daarvan, en voor een weergave van wat zoal gebruikelijk binnen een CID-administratie wordt geregistreerd en opgeslagen wordt verwezen naar hoofdstuk II.
In het kort wordt ingegaan op de ontwikkeling van de RCID Kennemerland en op de verantwoordelijkheid volgens de regelgeving met betrekking tot het politieregister. Verder wordt een beschrijving gegeven van wat ‘feitelijk’ werd aangetroffen binnen de CI D-administratie van de regio Kennemerland. Dit hoofdstuk wordt besloten met bevindingen.